AktualityWeblog

Výlet do Dallasu – Servis při zápase – díl 6

Dnes bych trochu rozvedl servis, který je tady fanouškovi nabízen při hokejových zápasech. V NHL je samozřejmě hokej byznys, jak tady říkají a všechno je zaměřeno na maximalizaci příjmů. Navíc jsou američané experti na výhodné nabídky. 

Takže při každém zápase máte nabídku jednoho produktu ve fanshopu, který je ve slevě 20%. Merchandising je tady na naše poměry hodně drahý. Jakékoliv tričko začíná s cenou někde okolo 25 dolarů, podobně jsou na tom kšiltovky. Originální dresy stojí zhruba 180 dolarů, s číslem hráče a jménem 225 dolarů. Fanshopů je tady hned několik na každém patře. Mají tady i stánek s originálními hranými dresy, puky, hokejkami. Tady stojí hraný dres Radka Faksy 1000 dolarů. Další fanshop je v budově u stadionu a ten v tréninkové hale ve Friscu jsem už zmínil.

Další v nabídce jsou nejrůznější pokrmy. Koupit tady můžete všelijaké klobásy, Pizzu, jakási mexická jídla, popcorn, hamburgery, hranolky, pražené oříšky, prostě všechno na co si vzpomenete. Stánků je tady tolik, že se v podstatě ani nevytvoří fronta a když už ano, je velice rychle odbavena.

S pitím je to podobné. Tady neexistuje výhradní právo jedné značky na pivo na stadionu. Takže tady koupíte piva velkých značek jako Budweiser nebo Coors a také piva malých Texaských pivovarů. O nealkoholických nápojích škoda mluvit. Stánků s pitím je tady opravdu nepřeberné množství. Navíc zde má třeba Budweiser svůj bar – hospůdku. Stejně je na tom i Jack Daniel, který tady i bydlí (Jack lives here).

Dnes už se ani nedivím tomu, že se diváci trousí na svá místa v průběhu hry, neboť lákadel je tolik, že z toho zrak přechází.

Při příchodu do haly si můžete vzít barevný tištěný program, který má více než 100 stránek. Občas dostanou první příchozí nějaký dárek. Takhle jsem třeba na basketbale dostal figurku Dirka Nowitzkiho.

Ještě jsem nezmínil to, co se odehrává na kostce u stropu haly. Ta je mimochodem obrovská. Téměř vše zde má svého sponzora. Když má hrát Dallas přesilovku, je jejím sponzorem TXU energy. Když jde upoutávka na další zápas, má svého sponzora, když na kostce představují gólmany, má to svého sponzora. Svého sponzora má i loterie 50/50 Raffle. Když už není co podporovat, běží na kostce reklama jenom tak.

Co se dalšího dění na kostce týká, i zde fanoušci milují, když je zabere kamera a objeví se na velkoplošné obrazovce. Často při písních vytvářejí neskutečné kreace aby pozornost kamer přitáhli. Děvčata mávají na kameramany a snaží se získat svou chvíli slávy na kostce. Američané jsou trochu jako děti, takže je hodně baví, když se na kostce objeví výzva k vytvoření co největšího hluku. Na hokeji je to jen občas, ale když jsem byl kouknout na basketbal, hluk vyráběli za zápas snad dvacetkrát a v té chvíli byla v hale největší mela.

Servis pro fanouška je tady zkrátka na neskutečné úrovni. Hokej tady soupeří s ostatními sporty aby přitáhl pozornost diváků a jejich peníze. Myslím, že v tomhle směru se máme v česku ještě hodně co učit. Diváci u nás doma hokej milují, ale takový servis jako je tady u nás nenajdete. A to je škoda.

Radek Štolpa

Radek Štolpa má zkušenosti s výrobou, montáží, údržbou, opravami Eurooken. Nyní montuje v Českých Budějovicích a okolí obložkové zárubně a interiérové dveře.